Dobré a zdravé z hlbín Zeme
Budiš, Fatra, Gemerka, Zlatá Studňa… Všetky tieto mená znejú pekne slovensky, sú blízke a známe. Väčšina spotrebiteľov ich dobre pozná ako obľúbené slovenské minerálne a pramenité vody.
Nie každý však vie, že za všetkými z nich je akciová spoločnosť Slovenské pramene a žriedla. Nie je to napokon ani také prekvapujúce. Veď tento holding vznikol iba v roku 2011. Vtedy sa po približne trojročných rokovaniach a prípravách odohrala jedna z najväčších fúzií v slovenskom nápojovom segmente. Vtedy sa spojili výrobca minerálok značky Budiš Slovenské pramene a žriedla a Zlatá studňa z východoslovenského Širokého. Vývoj potvrdzuje, že to bol jednoznačne správny krok.
Zdroj foto: budis.sk
V silnej päťke
Prvý zo subjektov do spoločného podniku priniesol tri prevádzky. Najpredávanejšiu slovenskú minerálnu vodu Budiš z rovnomennej obce, Fatru z Martina – Záturčia a Gemerku z Tornale. Zlatá studňa dve – spomínané Široké a Dobrú Vodu neďaleko Trnavy. Bolo to veľmi vhodné spojenie porfólií. Na jednej strane najvýznamnejší producent slovenských minerálnych vôd, na druhej silný subjekt v oblasti pramenitých vôd a sirupov. Tomuto holdingu patrí približne dvadsať percent na trhu nealkoholických nápojov na Slovensku.
Presadiť sa v tomto segmente nie je jednoduché, je v ňom zrejme najnáročnejšia konkurencia zo všetkých krajín V 4. Ako pár mesiacov po zlúčení a vytvorení novej spoločnosti povedal jej generálny riaditeľ Andrej Hronský: „ S veľkými hráčmi, ako napríklad Pepsi Co, Coca Cola, Kofola či Karlovarské minerální vody možno súťažiť, len keď ste vy dostatočne veľkí a silní.“
Slovenské pramene a žriedla, a.s. je teda v tejto silnej päťke ako jediný čisto slovenský subjekt. Prvé dve spoločnosti si udržiavajú celosvetovo vedúcu pozíciu, dve ďalšie majú sídlo v Českej republike. Je dobre, že tak ako všade na svete, aj u nás sa konečne viac hovorí o domácich potravinách. Nie je to iba lokálpatriotizmus, ale aj dôležitý hospodársky aspekt. A v tomto prípade pre spotrebiteľa jedinečné a zdravé nápoje z hlbín našej krajiny.
Silné značky
Spoločnosť ponúka okolo stovky výrobkov a samozrejme nemožno priblížiť všetky. Základom sú však silné značky minerálnych a pramenitých vôd. Začať nemožno inak ako značkou Budiš, ktorá je zaradená medzi Superbrands – teda do elitného klubu 28 najvýznamnejších značiek na našom trhu. „Je dlhoročnou jednotkou na našom trhu minerálnych vôd. Spája v sebe silné racionálne aj emocionálne benefity. Nenapodobiteľné zloženie minerálov, ktoré mu dodáva oceňovanú božskú chuť. Pozitívne emócie, ktoré sprevádzajú príbehy značky.“ Takto ju charakterizuje marketingový riaditeľ Patrik Purgiňa.
Jedným z tých príbehov je aj bohatá história, ktorá siaha až ku koncu šestnásteho storočia. „Budiš vodu piti, budiš dlugo žiti“, hovorilo sa kedysi a platí to aj dnes. Dnes sú tu neďaleko Turčianskych Teplíc dve moderné plniace linky, ktoré zabezpečujú / tak ako napokon v celej firme/ vysoké kvalitatívne a ekologické parametre. Vizitkou je veľká obľuba a početné ocenenia.
Zdroj: budis.sk
Jedinečná je tiež Fatra a Fatra extra. Majú zásaditý charakter, čo ocenia najmä konzumenti, náchylní na vysokú tvorbu žalúdočných kyselí. Fatra extra má priaznivé účinky pri viacerých chronických i akútnych problémoch a vo svete je iba málo minerálnych vôd obdobného zloženia.
Zdroj: fatra
Moderný plniaci závod minerálnej vody Gemerka začal prevádzku v Tornali v roku 2002. Gemerka je osobitá zložením, vysokou čistotou a stálosťou a mimoriadnou výdatnosťou. Jej zdroj v oblasti Slovenského krasu je vôbec najvýdatnejší spomedzi všetkých, využívaných na Slovensku.
Zdroj: gemerka.sk
Značka Zlatá studňa prešla pozoruhodným vývoj od drobného podnikania v priestoroch rodinného domu po súčasné výrobné a expedičné haly. V prevádzkach Široké a Dobrá Voda sa plnia pramenité vody, ochutené nápoje, ľadové čaje, sirupy a iné nealkoholické nápoje.
Zdroj: zlatastudna.sk
Inovácie a kvalita
Základom teda je dobré a zdravé z hlbín Zeme. Nevyhnutnosťou však je inovácia sortimentu v súlade s požiadavkami a chuťami spotrebiteľov i progresívnymi trendmi. Tie dokážu spojiť chuťové prednosti s prínosom pre zdravie. Príkladom môže byť Budiš B-komplex. Spája minerály typické pre Budiš s komplexom vitamínov skupiny B. Aj v ďalších ochutených radoch tejto najobľúbenejšej minerálky je však zreteľná jej charakteristická chuť.
Iným príkladom zamerania na zdravie je uvedená rada ZLATÁ STUDŇA SRDCOVKA. Ide o ovocné sirupy bez umelých prísad s desaťpercentným obsahom ovocnej zložky. Ponúka päť ovocných príchutí so zameraním na cieľové skupiny žien a rodín. Zaujímavým sirupom je MooGoo, vhodný na miešanie so studeným i teplým mliekom. Za krátky čas už získal niekoľko ocenení , spotrebitelia ho označili za novinku roku 2013.
Obísť nemožno ďalšiu značku rozsiahleho portfólia, špecifický colový nápoj Šofocola. Je vyrábaný na základe špeciálnej receptúry s obsahom kofeínu, bez náhradných sladidiel a je výbornou zložkou miešaných nápojov.
Ako sme už podčiarkli, všetky produkty aj procesy sú spojené veľkým dôrazom na ekologický rozmer a kvalitu. Tie najtradičnejšie a najznámejšie, Budiš a Fatra, sú nositeľmi prestížneho označenia Značka kvality SK. Slovenské pramene a žriedla, a.s. patria medzi významných výrobcov slovenských potravín.
Zdroj: IN STORE Slovakia